Home 10 jaar Webbio

10 jaar Webbio

We stelden onszelf de vraag: als je weinig tijd hebt maar je wilt Webbio goed leren kennen, wat moet je dan van ons weten? Dat vind je hier.

Online opgegroeid in een offline wereld
Digital natives

Alle Webbiots zijn extreem goed in hun werk, dat zul je direct geloven. Veel interessanter is dat we bijna allemaal digital natives van rond de 30 zijn. Dat betekent dat we online opgegroeid zijn, in een offline wereld. Dit heeft waarde voor onze klanten, omdat we onze digitale creaties daardoor beter kunnen plaatsen in een offline context.

Zo werken we al 10 jaar
Onze principes

Technieken, projectmethodes en platformen veranderen voortdurend. Maar vanaf dag 1 dat Webbio is opgericht zijn vijf dingen hetzelfde gebleven. Iedere collega en samenwerkingspartner wordt beoordeeld op de vraag: in hoeverre vinden we elkaar nog in de dingen die voor Webbio het allerbelangrijkste zijn:

  1. Efficiënt met resources
  2. Actief zoeken naar kansen
  3. We behalen áltijd resultaat
  4. Geen compromis op kwaliteit
  5. We worden blij van elkaar

Deze waarden zijn de basis voor álles wat we bedenken, beslissen en ondernemen. Daarom is het delen van deze waarden tussen alle mensen voor ons van het grootste belang.

Goed werkgeverschap
Onze cultuur

De klant is koning, en onze collega’s ook. Daarom hebben collega’s inspraak in vrijwel elke beslissing. We vragen actief naar bezwaren maar gaan niet eindeloos polderen, omdat iedereen weet dat er snel weer een nieuwe kans komt om zijn stempel ergens op te drukken. Enerzijds is de cultuur informeel genoeg om je 100% veilig te voelen iets voor te stellen, zelfs als je niet zeker weet of het een goed idee is. Anderzijds is de cultuur formeel genoeg om elkaar, het werk en de klanten heel serieus te nemen.

Dit alles heeft ertoe geleid dat plezier maken een belangrijke factor binnen Webbio is. Iedereen organiseert wel wat gedurende een jaar:

  • Samen lunchen met een doorlopend Call of Duty kampioenschap;
  • Jaarlijkse zomeruitje: denk aan real-life Wipe Out, speedboat varen of airsoften en verblijven in een luxe villa;
  • Jaarlijkse skiweekend naar Tirol.
Onze visie op een team dat werkt
Communicatief & passie voor digital

Webbio heeft een team dat werkt. Op het werk én daarbuiten. Het verloop is laag en er wordt niet geklaagd over hoe ‘ze’ (het MT) het nou weer bedacht hebben. Hoe we dat doen? We zoeken mensen die A) onze kernwaarden delen B) goed kunnen communiceren (ja, er zijn ook developers die dit heel goed kunnen) en C) een passie voor digital hebben.

De kwaliteit van een project wordt namelijk oneindig veel beter als een developer zich óók thuis op de bank stoort aan het feit dat zijn iPhone vijf keer aangeeft dat er “geen iCloud reservekopie gemaakt is” en daar een oplossing voor bedenkt. Daarom hebben developers met digitale hobbies, gebruiksvriendelijke hobbies of gestructureerde hobbies een streepje voor bij ons. Zo handelt de één in computer-onderdelen en speelt de ander in een CoD kampioenschap.

Innovatie
Yes we can

Iedere Webbiot mag een aantal uur per week besteden aan leren & innoveren. Omdat het niveau van de mensen heel hoog is worden deze uren vooral ingezet om gezamenlijke ideeën te bedenken en te realiseren. Een greep uit de resultaten:

  • DocDash. Systeem om grote hoeveelheden input-bestanden van klanten te ontvangen, beoordelen, de voortgang te bewaken en herinneringen uit te sturen.
  • Kwik. Vijf jaar geleden realiseerden we al het trigger-response systeem voor interactie met bezoekers. Daarmee kreeg een bezoeker bijvoorbeeld bij een 2e visit binnen 60 dagen een subtiele hint naar zijn vorige bezoek.
  • Sunrise. In deze applicatie kun je een design klaarzetten, versiebeheer voeren en kan een klant feedback geven die direct in ons PM systeem als taak aangemaakt wordt.
  • Viper™. De bekroning op ons innovatiewerk. Ons JavaScript-based  platform dat de basis is voor elke applicatie die we maken. Pre-built componenten om snel een PWA te realiseren met een React front-end en een Node.js back-end. Lees hier meer over Viper™.
Van Delhi tot Kiev
En nu helemaal Hollands

We hebben in het verleden serieuze pogingen gedaan met personeel in het buitenland door een vestiging op te zetten in New Delhi en later in Kiev. Dit heeft ons veel geleerd over verwachtingsmanagement en het strak regisseren van projecten. Toch kwamen we uiteindelijk tot de conclusie dat outsourcing naar het buitenland wringt met ons principe geen compromis op kwaliteit. Daarom werkt het volgens ons het beste om alle collega’s op één plek in één kantoorpand te verzamelen. Daarom zitten we nu met uitsluitend Nederlandse developers op kantoor in Nijmegen. Dat werkt wél zo lekker.

Meer weten over Webbio?
Neem contact op met Jordy