Home Cases yoreM

yoreM

yoreM is gespecialiseerd in online beleving in de vastgoedsector. Het bedrijf is onderdeel van projectontwikkelaar Synchroon. yoreM wil de onvergetelijke ervaring van de aankoop van een huis nog veel beter maken met behulp van online.
  • Tweezijdige marktverkenning

    yoreM had meerdere uitdagingen die ze wilde oplossen met een volgende stap in haar digitale transformatie:

    1. Data verzamelen over de voorkeuren van mensen omtrent nieuwe woningen;
    2. Informatie vergaren die bijdraagt aan de beslissing of een nieuwbouwproject succesvol in verkoop kan gaan;
    3. Meer inzicht gewenst in de klantreis. Wanneer start men bijvoorbeeld met oriënteren?
    4. Toewerken naar een dynamic pricing model in de woningmarkt. Bij veel vraag naar bepaalde woningen kan de prijs van een type (of bouwnummer) omhoog en vice versa. Dit model wordt bij vliegtuigstoelen ook gehanteerd;
    5. Nog beter bedienen van partners in het woning-verkoopproces zoals makelaars en notarissen. Door hen op gebruiksvriendelijke wijze van betere klant- en marktdata te voorzien.
  • Mijn-omgeving voor klanten en CRM voor partners

    Na de solution sessions is het idee geboren om een ‘Mijn omgeving’ op te tuigen waarmee potentiële kopers van een huis grip krijgen op hun eigen klantreis. Alle zaken van interesse voor een woning tot het aanleveren van de benodigde documentatie voor de notaris kunnen zij hierin zelf regelen. De uitdaging in de ‘Mijn omgeving’ zat hem vooral in het ontwerpen van een gebruiksvriendelijke User Interface (UI) die aansluit bij de visuele uitstraling van het bouwproject. Ook moet de UI simpel te gebruiken zijn door doelgroepen van alle leeftijden en digitale niveaus, op alle mogelijke apparaten.

    De ‘Mijn omgeving’ kan met een aantal wijzigingen in de configuratie gemakkelijk voor verschillende nieuwbouwprojecten die yoreM begeleidt in worden gezet.

    Aan de andere kant was het belangrijk de data uit deze ‘Mijn omgeving’ zoveel mogelijk geautomatiseerd en zo efficiënt mogelijk te kunnen verwerken. Dit wordt gedaan in een op maat gemaakt CRM systeem waarmee verkoopmanagers, makelaars en notarissen uit de voeten kunnen. Door de specifieke databehoefte die er lag, was het geen optie om met een bestaand CRM systeem te werken en was het voorstel om dit specifiek voor yoreM te realiseren. Inzicht in de complexe woning-voorkeuren en de volledige klantreis waren belangrijke redenen hiervoor.

    Uiteindelijk moet het systeem commercieel aangeboden kunnen worden aan andere projectontwikkelaars in de vorm van een reseller-constructie.

Oplossing

De oplossing die we voor yoreM hebben gerealiseerd is een Mijn-Omgeving die altijd in stijl van het nieuwbouwproject is. De potentiële kopers kunnen daarin de gehele reis van het doorgeven van interesses tot het onderhoud van hun uiteindelijke woning beleven. Deze ‘gebrande’ omgeving sluit naadloos aan op de publieke projectwebsites die yoreM zelf realiseert, waarmee leads gegenereerd worden. Het door ons gerealiseerde systeem pakt deze lead op, waarna de verkoopmanager, makelaar en notaris deze persoon tot koper converteren in het custom CRM systeem.

Op het moment dat een lead geconverteerd is tot koper, ondersteunt het CRM systeem het proces van informatie verzamelen. Alle verkoopdocumentatie die nodig is voor het aankoopproces wordt uitgewisseld tussen koper en verkoper. Deze informatie kan in de toekomst uitgebreid worden tot de onderhoudsfase van de woning door de aannemer.

Het systeem genereert op allerlei niveaus business waarde voor yoreM. We hebben bijvoorbeeld samen met het team van yoreM een oplossing bedacht om met de laag- en hoogconjunctuur in de woningmarkt om te gaan door te werken met voorkeursposities van bouwnummers. Dit is in een hoogconjunctuur situatie heel handig, en kan uitgeschakeld worden wanneer het laagconjunctuur is en de vraag naar woningen minder is.

Iemand spreken die de diepte in kan?
Neem contact op met Nick