Home Wanneer bel je ons?

Wanneer bel je ons?

Dat processen efficiënter kunnen worden door automatisering is algemeen bekend. Om impact te hebben op je belangrijkste KPI’s zoals rNPS of winstmarge moet de automatisering ook lekker werken voor de gebruiker ervan.

Wij noemen dit: het oplossen en voorkomen van systeemfrustratie bij management, medewerkers en klanten. Mensen moeten graag met een systeem werken, dat maakt een wereld van verschil onder aan de streep. 

Wij bedenken en bouwen dat soort systemen op 5 domeinen.

De teller staat op 250+ projecten
logo
logo
logo
logo
logo
logo
Domein 1. klanten

Typische uitdaging

Voorbeeld van oplossing

Typische uitdagingen

  • Klanten willen eenvoudige wijzigingen direct zelf aan kunnen passen.
    Een beveiligde mijn-omgeving die communiceert met het CRM.
  • Klanten moeten met hun smartphone eenvoudig (zonder een app te downloaden) kunnen navigeren over ons grote terrein.
    Een location-based PWA met looproutes en instructies, gebaseerd op de doelen van echte mensen die op bezoek komen.
  • Het ene CRM pakket is veel te uitgebreid en het andere is te klein.
    Een CRM pakket op maat, met alleen die functies die je nodig hebt.
  • Stoppen met ons huidige CRM pakket komt nu niet uit, maar we willen eigenlijk wel starten met bepaalde automatisering waar ons pakket niet op voorbereid is.
    We creëren een continue ververste datafeed uit het huidige CRM en slaan deze veilig op. Hiermee kunnen we alle front- of back-office systemen voorzien van benodigde klantdata.
/04
  • Uitdaging Klanten willen eenvoudige wijzigingen direct zelf aan kunnen passen.
    Oplossing Een beveiligde mijn-omgeving die communiceert met het CRM.
  • Uitdaging Klanten moeten met hun smartphone eenvoudig (zonder een app te downloaden) kunnen navigeren over ons grote terrein.
    Oplossing Een location-based PWA met looproutes en instructies, gebaseerd op de doelen van echte mensen die op bezoek komen.
  • Uitdaging Het ene CRM pakket is veel te uitgebreid en het andere is te klein.
    Oplossing Een CRM pakket op maat, met alleen die functies die je nodig hebt.
  • Uitdaging Stoppen met ons huidige CRM pakket komt nu niet uit, maar we willen eigenlijk wel starten met bepaalde automatisering waar ons pakket niet op voorbereid is.
    Oplossing We creëren een continue ververste datafeed uit het huidige CRM en slaan deze veilig op. Hiermee kunnen we alle front- of back-office systemen voorzien van benodigde klantdata.
domein 2. Medewerkers

Typische uitdaging

Voorbeeld van oplossing

Typische uitdagingen

  • Medewerkers kunnen klanten telefonisch niet helpen omdat een systeem dit niet toelaat. Er moet per e-mail gecommuniceerd worden.
    Een simpel taak- en informatiedashboard waarin klantenservice medewerkers informatie over recente bestellingen kunnen zien en de meest voorkomende mutaties direct kunnen doorvoeren. Met een effectief rollen- en rechten-systeem blijft het ook nog eens beheersbaar.
  • Sommige groepen medewerkers hebben onnodig veel handmatig werk aan bijvoorbeeld het invoeren van data of het beheer daarvan.
    Een simpele maar prettige user-interface om een bestaand proces heen bouwen met functies zoals dupliceren, verplaatsen en massa-selectie en -mutatie.
  • Medewerkers weten in de dagelijkse (offline) praktijk niet altijd of ze met de meest recente documenten aan het werk zijn.
    Zonder dat een medewerker een app hoeft te installeren kunnen ze via een mobiele website de QR code op een tekening of document scannen. Groen scherm = ok. Rood scherm = een verouderd document: de nieuwe PDF wordt aangeboden en de informatiemanager krijgt een seintje dat er een oud document in de omloop is.
/03
  • Uitdaging Medewerkers kunnen klanten telefonisch niet helpen omdat een systeem dit niet toelaat. Er moet per e-mail gecommuniceerd worden.
    Oplossing Een simpel taak- en informatiedashboard waarin klantenservice medewerkers informatie over recente bestellingen kunnen zien en de meest voorkomende mutaties direct kunnen doorvoeren. Met een effectief rollen- en rechten-systeem blijft het ook nog eens beheersbaar.
  • Uitdaging Sommige groepen medewerkers hebben onnodig veel handmatig werk aan bijvoorbeeld het invoeren van data of het beheer daarvan.
    Oplossing Een simpele maar prettige user-interface om een bestaand proces heen bouwen met functies zoals dupliceren, verplaatsen en massa-selectie en -mutatie.
  • Uitdaging Medewerkers weten in de dagelijkse (offline) praktijk niet altijd of ze met de meest recente documenten aan het werk zijn.
    Oplossing Zonder dat een medewerker een app hoeft te installeren kunnen ze via een mobiele website de QR code op een tekening of document scannen. Groen scherm = ok. Rood scherm = een verouderd document: de nieuwe PDF wordt aangeboden en de informatiemanager krijgt een seintje dat er een oud document in de omloop is.
domein 3. Producten

Typische uitdaging

Voorbeeld van oplossing

Typische uitdagingen

  • We willen live voorraadinformatie op diverse plekken in de organisatie kunnen inzien en bewerken. Van het warehouse tot de webshop tot bij de klantenservice.
    Vaak hebben de reeds aanwezige ERP, voorraad- of PIM systemen wel een mogelijkheid om data te ontsluiten en toe te voegen. We creëren een stukje middleware dat hiermee communiceert én aan de andere kant gemakkelijk is aan te roepen door het CRM of e-commerce systeem
  • Iedereen (klanten en medewerkers) moet snel toegang hebben tot de meest up-to-date productinformatie. Of het nou gaat om specificaties of om afbeeldingen.
    Een product informatie management systeem (PIM) waarin zowel klanten en medewerkers op een veilige manier kunnen inloggen. Alleen medewerkers kunnen wijzigingen doorvoeren, mits zij de juiste rechten hebben.
  • We willen onze producten niet alleen verkopen in een webshop, maar ook via een app of via een externe partner.
    Door de webshop om te bouwen naar een headless PWA trekken we het beheer van producten los van het beheer van de e-commerce omgeving en dat trekken we los van de front-end die de gebruiker ziet. Dit levert ultieme flexibiliteit op om met een omni-channel e-commerce strategie aan de slag te gaan.
/03
  • Uitdaging We willen live voorraadinformatie op diverse plekken in de organisatie kunnen inzien en bewerken. Van het warehouse tot de webshop tot bij de klantenservice.
    Oplossing Vaak hebben de reeds aanwezige ERP, voorraad- of PIM systemen wel een mogelijkheid om data te ontsluiten en toe te voegen. We creëren een stukje middleware dat hiermee communiceert én aan de andere kant gemakkelijk is aan te roepen door het CRM of e-commerce systeem
  • Uitdaging Iedereen (klanten en medewerkers) moet snel toegang hebben tot de meest up-to-date productinformatie. Of het nou gaat om specificaties of om afbeeldingen.
    Oplossing Een product informatie management systeem (PIM) waarin zowel klanten en medewerkers op een veilige manier kunnen inloggen. Alleen medewerkers kunnen wijzigingen doorvoeren, mits zij de juiste rechten hebben.
  • Uitdaging We willen onze producten niet alleen verkopen in een webshop, maar ook via een app of via een externe partner.
    Oplossing Door de webshop om te bouwen naar een headless PWA trekken we het beheer van producten los van het beheer van de e-commerce omgeving en dat trekken we los van de front-end die de gebruiker ziet. Dit levert ultieme flexibiliteit op om met een omni-channel e-commerce strategie aan de slag te gaan.
domein 4. Content

Typische uitdaging

Voorbeeld van oplossing

Typische uitdagingen

  • Het beheren van grote hoeveelheden content kost ons veel te veel tijd. Dit terwijl een deel van de content eigenlijk door onze partners beheerd zou moeten worden.
    Met een CMS op maat waarin taken slim verdeeld worden tussen medewerkers en partners is dit proces veel beter werkbaar.
  • Werken in een standaard CMS zoals WordPress is voor veel van onze medewerkers wat lastig.
    Door een hele laagdrempelige interface vóór een content management systeem als WordPress te zetten is content beheer voor alle medewerkers goed te doen.
  • We moeten vaak wachten op input van klanten maar hebben geen goede manier om dit te monitoren.
    Met een systeem waarin klanten hun content kunnen aanleveren en de voortgang gemonitord kan worden door klant en medewerker los je dit op. Met slimme herinneringen en visuele overzichten wordt duidelijk wat de verwachting is.
  • We willen graag met ons huidige content beheer systeem blijven werken omdat iedereen eraan gewend is, maar we willen de voorkant volledig vernieuwen.
    Door het beheer van content los te trekken van de weergave (front-end) creëer je een toekomstbestendige opstelling waarmee je alle kanten op kunt. Vaak wordt dit een headless PWA.
/04
  • Uitdaging Het beheren van grote hoeveelheden content kost ons veel te veel tijd. Dit terwijl een deel van de content eigenlijk door onze partners beheerd zou moeten worden.
    Oplossing Met een CMS op maat waarin taken slim verdeeld worden tussen medewerkers en partners is dit proces veel beter werkbaar.
  • Uitdaging Werken in een standaard CMS zoals WordPress is voor veel van onze medewerkers wat lastig.
    Oplossing Door een hele laagdrempelige interface vóór een content management systeem als WordPress te zetten is content beheer voor alle medewerkers goed te doen.
  • Uitdaging We moeten vaak wachten op input van klanten maar hebben geen goede manier om dit te monitoren.
    Oplossing Met een systeem waarin klanten hun content kunnen aanleveren en de voortgang gemonitord kan worden door klant en medewerker los je dit op. Met slimme herinneringen en visuele overzichten wordt duidelijk wat de verwachting is.
  • Uitdaging We willen graag met ons huidige content beheer systeem blijven werken omdat iedereen eraan gewend is, maar we willen de voorkant volledig vernieuwen.
    Oplossing Door het beheer van content los te trekken van de weergave (front-end) creëer je een toekomstbestendige opstelling waarmee je alle kanten op kunt. Vaak wordt dit een headless PWA.
domein 5. Meten & Sturen

Typische uitdaging

Voorbeeld van oplossing

Typische uitdagingen

  • We hebben diepgaande gebruiksgegevens van onze online omgevingen nodig omdat dit bewijslast is van onze toegevoegde waarde.
    Door middel van een op maat gemaakte rapportage module waaruit simpele maar duidelijke rapporten gegenereerd kunnen worden kan een online dienstverlener zijn klanten overtuigen van de toegevoegde waarde van een abonnement.
  • We willen een managementdashboard waarop data uit allerlei bronnen gecombineerd wordt.
    Door de data eerst te verzamelen in onze eigen middleware kunnen we deze vervolgens altijd up-to-date tonen in een overzichtelijk dashboard met een helder design. Dat werkt beter dan tijdens een MT vergadering allerlei systemen erbij moeten pakken.
  • We geloven in de motiverende kracht van data, en willen deze dus breed beschikbaar stellen onder collega's.
    Met behulp van onze Viper middleware ontsluiten we productiedata uit diverse bronnen (zelfs fysieke productiemachines) en tonen deze op diverse schermen in de organisatie in een mooi ontworpen overzicht.
  • We gebruiken Power BI of Google Data Studio maar missen daarin bepaalde data uit de organisatie, omdat hiervoor geen koppeling is met onze rapportagetool.
    We slaan data op in onze Viper middleware zodat deze op allerlei plekken functioneel ingezet kan worden. Daarmee kun je ook gebruik maken van onze Google Data Studio of Power BI koppeling zodat deze data aan je reeds bestaande rapportages toegevoegd kan worden.
/04
  • Uitdaging We hebben diepgaande gebruiksgegevens van onze online omgevingen nodig omdat dit bewijslast is van onze toegevoegde waarde.
    Oplossing Door middel van een op maat gemaakte rapportage module waaruit simpele maar duidelijke rapporten gegenereerd kunnen worden kan een online dienstverlener zijn klanten overtuigen van de toegevoegde waarde van een abonnement.
  • Uitdaging We willen een managementdashboard waarop data uit allerlei bronnen gecombineerd wordt.
    Oplossing Door de data eerst te verzamelen in onze eigen middleware kunnen we deze vervolgens altijd up-to-date tonen in een overzichtelijk dashboard met een helder design. Dat werkt beter dan tijdens een MT vergadering allerlei systemen erbij moeten pakken.
  • Uitdaging We geloven in de motiverende kracht van data, en willen deze dus breed beschikbaar stellen onder collega's.
    Oplossing Met behulp van onze Viper middleware ontsluiten we productiedata uit diverse bronnen (zelfs fysieke productiemachines) en tonen deze op diverse schermen in de organisatie in een mooi ontworpen overzicht.
  • Uitdaging We gebruiken Power BI of Google Data Studio maar missen daarin bepaalde data uit de organisatie, omdat hiervoor geen koppeling is met onze rapportagetool.
    Oplossing We slaan data op in onze Viper middleware zodat deze op allerlei plekken functioneel ingezet kan worden. Daarmee kun je ook gebruik maken van onze Google Data Studio of Power BI koppeling zodat deze data aan je reeds bestaande rapportages toegevoegd kan worden.
Daag ons uit
Zie je een proces dat slimmer kan?

Hebben jullie last van systeemfrustratie of moeten bepaalde processen simpelweg geautomatiseerd en gebruiksvriendelijker worden? Met webtechniek kan veel meer dan je denkt:

  • Locatiedata + simpele interface = nooit meer verkeerde levering op een bouwplaats
  • CRM + PWA voor accountmanagers = nooit geen reactief salesoverleg meer
  • Slim design + webapplicatie offline beschikbaar op smartphone = gemiddelde verdubbeling van gebruik in doelgroep 60-plussers

Leg ons je uitdaging voor en we denken graag met je mee.